همه چیز در مورد مهاجرت و تحصیل در خارج از کشور

همه چیز در مورد مهاجرت و تحصیل در خارج از کشور

در این وبلاگ قصد داریم مطالبی مفید و کاربردی برای آن دسته از کسانی که قصد مهاجرت ادامه تحصیل در خارج از ایران را دارند، ارائه کنیم
همه چیز در مورد مهاجرت و تحصیل در خارج از کشور

همه چیز در مورد مهاجرت و تحصیل در خارج از کشور

در این وبلاگ قصد داریم مطالبی مفید و کاربردی برای آن دسته از کسانی که قصد مهاجرت ادامه تحصیل در خارج از ایران را دارند، ارائه کنیم

تحصیل و زندگی در کره جنوبی


کره جنوبی  کشوری در آسیای شرقی است با جمعیت ۵۱ میلیون نفر که پایتخت و بزرگترین شهر آن سئول می باشد. این کشور بخش جنوبی شبه جزیره کره را تشکیل می دهد و تنها مرز زمینی آن با همسایه شمالی آن، یعنی کشور کره شمالی می باشد.  این کشور با ژاپن و چین هم مرز دریایی دارد. مساحت کره جنوبی  ۱۰۰/۰۰۰ کیلومتر مربع می باشد. کره جنوبی کشوری نیمه‌کوهستانی است و ارتفاعات آن عمدتاً در نواحی مرکزی و شمال شرقی واقع شده‌اند (از جمله کوه‌های تیسماک). جلگه‌ها در آن وسعت فراوانی دارند و مهم‌ترین رودهای آن عبارت‌اند از: هان، ناک‌دونگ، گئوم، بوک‌هان و نام‌هان. این کشور دارای جزیره‌های فراوانی است و جنگل‌ها در آن وسعت زیادی دارند. آب و هوای آن گرم و مرطوب و پرباران است.

 

پایتخت این کشور، شهر سئول (با جمعیت بیش از ۱۰ میلیون نفر) است و پرجمعیت‌ترین شهرهای آن بعد ازسئول عبارت‌اند از بوسان (۳٬۷۰۰٬۰۰۰ نفر)، دائگو (۱٬۳۰۹٬۰۰۰ نفر)، اینچئون (۷۹۷٬۰۰۰ نفر) و گوانگجو (۶۰۶٬۵۰۰ نفر).


 

تا اوایل قرن بیستم، امپراطوری های مختلفی بر شبه جزیره کره حکومت می کردند که تحت حاکمیت آنان، ادبیات، علم و فرهنگ در این کشور توسعه بسیاری یافت. در سال ۱۹۱۰ امپراطوری ژاپن شبه جزیره کره را ضمیمه خاک خود کرد. پس از شکست این امپراطوری در جنگ جهانی دوم، شبه جزیره کره به دو بخش شمالی و جنوبی به ترتیب تحت نفوذ شوروی و آمریکا تقسیم شد. در سال ۱۹۵۰، حکومت کمونیستی کره شمالی به کره جنوبی حمله کرد که منجر به جنگی گسترده  و کشته شدن صدها هزار نفر شد و پس از سه سال با آتش بسی که همچنان برقرار است به پایان رسید.

 

پس از جنگ طی سالهای ۱۹۶۲ تا ۱۹۹۴ اقتصاد کره سالیانه به طور متسط ۱۰ درصد رشد کرد تا اینکه در سال ۱۹۹۵ به یازدهمین اقتصاد بزرگ دنیا تبدیل شد. هم اکنون کره جنوبی پنجمین صادرکننده و هفتمین وارد کننده محصولات مختلف در بین کشورهای جهان می باشد.

 

کره جنوبی در آسیا در مقام نخست شاخص توسعه انسانی و متوسط درآمد شهروندان می باشد. در مقیاس جهانی، کره جنوبی یکی از برترین کشورهای دنیا از نظر کیفیت آموزش، بهداشت و سهولت کس و کار می باشد. ۶۳ درصد از جمعیت کره جنوبی دارای مدرک دانشگاهی می باشند که از این نظر کره را در رتبه نخست کشور های دنیا قرار می دهد. شاخص نوآوری بلومبرگ، کره جنوبی را به عنوان نوآورترین کشور دنیا معرفی کرده است. کره جنوبی همچنین از نظر میانگین سرعت اینترنت، ضریب نفوذ نسل چهارم اینترنت (۴G) و دولت الکترونیک در رتبه نخست دنیا قرار دارد و دومین کشور دنیا از نظر استفاده از تلفن های هوشمند و شاخص توسعه فناوری اطلاعات می باشد. شرکت های بزرگی مانند سامسونگ، ال جی، هیوندای و کیا جزو مطرح ترین برند های کره ای در زمینه لوازم الکترونیک و خودروسازی می باشند.

 

چرا تحصیل در کره؟

 

کره جنوی یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان از نظر علوم و تکنولوژی می باشد. علاوه بر صنعت IT، کره جنوبی در صنایع دیگری مانند ماشین های صنعتی سنگین، شیمیایی، کشتی سازی و اتومبیل سازی جزو کشورهای پیشتاز دنیا می باشد.

 

با وجود پیشرفته بودن کره جنوبی از همه لحاظ، این کشور فرهنگ غنی خود را که میراث هزاران سال تاریخ و فرهنگ می باشد حفظ کرده است. کره را می توان کشوری نامید که در آن مدرنیته و سنت در یک هارمونی با هم قرار گرفته و آن را به سوی پیشرفت سوق می دهند. سنت های بومی و بعضا کهن مردم کره و صادرات فرهنگی را میتوان بخشی جدایی ناپذیر از این کشور محسوب کرد که شاید یکی از معروف ترین و قابل لمس ترین آنها برای ایرانیان، سریالهای تاریخی-حماسی ساخت کره جنوبی می باشد.

 

در مقایسه با کشورهای انگلیسی زبان مانند آمریکا، کانادا و بریتانیا، هزینه تحصیل در کره جنوبی با در نظر گرفتن شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی، مقدار کمتری است. سیستم آموزشی کره جنوبی هزینه اضافی بر دانشجویان خارجی  تحمیل نمی کند و بورسیه های تحصیلی مختلفی که در این کشور ارائه  می شود متقاضیان را ترغیب میکند تا بدون نگرانی در مورد هزینه ها، برای تحصیل در این کشور اقدام کنند. دولت کره هم با ارائه ی بورسیه های مختلف و وضع قوانین برای تسهیل شرایط تحصیل دانشجویان خارجی، کمک بیشتری به این مورد می کند.

 

به دلیل قرارگیری کره در آسیای شرقی، معمولا دانشجویانی که از آسیا برای تحصیل به این کشور می روند از نظر فرهنگی راحت تر میتوانند نسبت به دانشجویان غربی خود را با شرایط فرهنگی این کشور وفق دهند.

 

هر ساله در کره جنوبی، نمایشگاه های ویژه ای برای استخدام دانشجویان خصوصا دانشجویان خارجی  برگزار می شود. همچنین با ارائه سیستم کارت طلایی برای دانشجویان فارغ التحصیل  علوم پیشرفته و مهندسی، فرصت اشتغال و دریافت ویزا برای دانشجویان خارجی فراهم شده است. دانشجویان خارجی که به صورت پاره وقت در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در کره جنوبی  تحصیل می کنند می توانند به صورت قانونی یک کار پاره وقت داشته باشند نا بتوانند در حین تحصیل، کسب درآمد هم بکنند.

 

مدت زمان دوره کارشناسی ۴ سال، کارشناسی ارشد ۲ سال و دکترا ۳ سال می باشد. در صورت عدم تسلط به زبان کره ای،۶ ماه تا یک سال دوره آموزش این زبان هم برگزار می شود. در مقاطع ارشد و دکترا درصد بیشتری از دروس به زبان انگلیسی ارائه می شوند که مقدار آن بسته به نوع دانشگاه می تواند متغیر باشد. برخی دانشگاه ها بیشتر دروس خود را در مقاطع بالاتر به زبان انگلیسی ارائه می دهند و برخی دیگر بیشتر دروس را به زبان کره ای آموزش می دهند.

 

بورسیه های دولتی شامل ماهانه حدود ۹۰۰/۰۰۰ وون معادل ۸۳۰ دلار آمریکا و همچنین سالانه حدود ۴۰۰ دلار برای هزینه تحقیقات می باشد که البته مقادیر آن با توجه به شرایط و دانشگاه میتواند متغیر باشد.

 

برای مشاهده شهریه دانشگاه ها برای مقاطع و رشته های مختلف اینجا را ببینید.

هزینه های زندگی در کره جنوبی نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکا کمتر است. برای مشاهده ریز هزینه ها به دلار میتوانید به این لینک رجوع کنید.


آخرین رتبه بندی دانشگاه های کره جنوبی بر اساس رتبه بندی QS در میان دانشگاه های جهان عبارت است از:


Ranking

University

31

Seoul National University

51

KAIST - Korea Advanced Institute of Science & Technology

86

Pohang University of Science And Technology (POSTECH)

106

Yonsei University

116

Korea University

140

Sungkyunkwan University (SKKU)

219

Hanyang University

275

Kyung Hee University

355

Ewha Womans University

384

Sogang University

431-440

Pusan National University

441-450

Chung-Ang University(CAU)

481-490

Hankuk (Korea) University of Foreign Studies

501-550

The Catholic University of Korea

551-600

Chonbuk National University

551-600

Dongguk University

551-600

Inha University

551-600

Kyungpook National University

601-650

University of Seoul

651-700

Ajou University

651-700

Chonnam National University

651-700

Chungnam National University

651-700

Hallym University

651-700

University of Ulsan

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.