همه چیز در مورد مهاجرت و تحصیل در خارج از کشور

همه چیز در مورد مهاجرت و تحصیل در خارج از کشور

در این وبلاگ قصد داریم مطالبی مفید و کاربردی برای آن دسته از کسانی که قصد مهاجرت ادامه تحصیل در خارج از ایران را دارند، ارائه کنیم
همه چیز در مورد مهاجرت و تحصیل در خارج از کشور

همه چیز در مورد مهاجرت و تحصیل در خارج از کشور

در این وبلاگ قصد داریم مطالبی مفید و کاربردی برای آن دسته از کسانی که قصد مهاجرت ادامه تحصیل در خارج از ایران را دارند، ارائه کنیم

معرفی کشورهای دنیا برای اقامت و تحصیل: سوئد


کشور سوئد، واقع در شبه جزیره اسکاندیناوی در شمال اروپا دارای جمعیت 7/9 میلیون نفر است که از این مقدار حدود 2 میلیون نفر زیر 18 سال سن دارند. 85 درصد جمعیت در شهرها زندگی می کنند، 15 درصد از مردم سوئد در یک کشور دیگر متولد شده اند. سوئد از نظر شاخص توسعه و استانداردهای زندگی، جزو برترین کشوهای دنیا، حتی در مقایسه با برخی کشورهای اروپایی است و در خیلی از معیارهای شاخص در سطح رفاه شهروندان، جزو 3 کشور نخست دنیا می باشد.

 


سوئد مساحتی در حدود 407000 کیلومتر مربع است. پایتخت سوئد و بزرگترین شهر آن، با بیش از 850000 نفر جمعیت، استکهلم می باشد. 2 شهر مهم دیگر آن عبارتند از گوتنبرگ با جمعیت 532000 نفر در غرب و، مالمو با جمعیت 300000 نفر در جنوب.

 

کمتر از 3 درصد از مساحت سوئد توسط جمعیت این کشور اشغال شده است، در حالی که حدود 70 درصد مساحت آن را جنگلها تشکیل می دهند. این کشور از شما به جنوب طول نسبتا زیادی نسبت به مساحت دارد، به طوری که از شمال تا جنوب آن حدود 1570 کیلومتر طول دارد. سرزمین سوئد به بخش اصلی تقسیم می شود: Götaland در شمال، Svealand در مرکز و Norrland در جنوب.


 نقشه سیاسی سوئد. برای بزرگنمایی روی عکس کلیک کنید


سوئدی زبان رسمی کشور است، هرچند بیش از 80 درصد مردم این کشور انگلیسی بلدند و تعداد زیادی از آنها انگلیسی را در سطح بسیار بالا صحبت می کنند. از نظر درصد متکلمین زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم، سوئد نخستین کشور دنیاست. خیلی از شرکت های بزرگ سوئدی از زبان انگلیسی برای به عنوان زبان تجاری استفاده می کنند و دروس نیز در بخش بزرگی از دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی ارائه می شود. زبان های دیگر رایج در سوئد علاوه بر سوئدی و انگلیسی عبارتند از: فندلاندی، صربی، عربی، کردی، اسپانیایی، فارسی، آلمانی و ده ها زبان کوچک محلی.

 

حکومت سوئد از نوع دموکراسی پارلمانی دموکراسی و اداره دولت بر عهده نخست وزیر است. پادشاه سوئد، کارل گوستاف شانزدهم است و هرچند قدرت سیاسی ندارد، ولی در مراسم و جشن ها شرکت می کند و به نوعی نماینده و چهره سوئد محسوب می شود.

کشور سوئد عضو اتحادیه اروپاست، ولی واحد پول آن کرون می باشد.

 

مردم سوئد هم تحصیل و هم کار خود را بسیار جدی می گیرند و سخت کوش هستند، ولی در عین حال به استراحت و تفریح خود نیز اهمیت بسیار قائل می شوند. فیکا (fika)، یعنی زمانی برای استراحت و نوشیدن قهوه و یا نوشیدنیهای دیگر و گپ زدن، در بین مردم سوئد بسیار معروف است و بخشی مهم از رسوم مردم این کشور است. جامعه سوئد از نظر برابری حقوق شهروندان یکی از جوامع پیشرو در دنیا است. سوئد همچنین یکی از صادرکنندگان فرهنگ محسوب می شود، چه در زمینه موسیقی و چه ادبیات و سینما. اینگمار برگمان کارگردان شهیر سوئدی، استیگ لارسن نویسنده معروف سه گانه هزاره شامل دختری با تاتوی اژدها و یا Avicii  آهنگساز معروف، تنها بخشی از نمایندگان فرهنگ و هنر سوئد هستند.

 

هرچند حکومت سوئد از نوع سکولار است، ولی ادیان زیادی در این کشور وجود دارد که به حقوق همگی آنها احترام گذاشته می شود. کلیسای رسمی و ملی سوئد لوتران (Lutheran) است، ولی کاتولیک و سایر انواع مسیحیت نیز وجود دارند. بعد از مسیحیت اسلام بیشترین پیرو را دارد که دلیل آن مهاجرت نسبتا بالا از کشورهای مسلمان به این کشور است. یهودیت و بودایی نیز پیروان نسبتا قابل توجهی در سوئد دارند. بزرگترین اعیاد سوئد عبارتند از: Midsummer، کریسمس و عید پاک.

 

مردوم و دولت سوئد با احترام بسیار به محیط زیست خود نگاه  می کنند و به همین دلیل مسائل زیست محیطی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. تنها 1 درصد زباله ی تولیدی در این کشور دفن می شود و باقی آن یا تبدیل به انرژی شده و یا بازیافت می شود. این کشور 48 درصد از انرژی کل مصرفی خود را از منابع تجدید پذیر به دست میاورد.

 

با هر معیاری، قطعا سوئد جزو کشورهای پیشرو در زمینه فناوری و نوآوری می باشد و اقتصاد ا نظر کاربرد های دیجیتال و الکترونیک، جزو برترین کشورهای دنیاست. سوئد از نظر درصد بودجه اختصاص یافته به بخش تحقیق و توسعه (R&D) جزو 5 کشور نخست دنیاست. کمربندهای ایمنی 3 شاخه ای، ضربان ساز قلب، آچارهای قابل تنظیم، زیپ لباسها و کبریت های بی خطر تنها بخشی از اختراعات سوئدی هاست. در زمینه دیجیتال نیز دو شرکت مشهور Spotify و Skype از ابتکارات سوئدی ها می باشند.


تمامی موارد ذکر شده سوئد را به مقصد جذاب  دانشجویان ایرانی برای تحصیلات بین المللی تبدیل کرده است.

11 دانشگاه برتر سوئد در رده بندی های جهانی عبارتند از:



هزینه های زندگی

با توجه به سبک زندگی هر فرد، هزینه های زندگی تا حد زیادی تفاوت دارند، ولی یک نمونه از ریز هزینه های ماهانه برای یک زندگی معمولی عبارتند از:

نوع هزینه

مبلغ (کرون سوئد)

مبلغ (دلار آمریکا)

خوراک

2000

230

محل زندگی

3750

430

حمل و نقل

560

65

اینترنت/تلفن

300

35

بیمه، خدمات درمانی و نظافت

300

35

متفرقه/سرگرمی و تفریحات

1100

126

جمع هزینه ها

8010

920


هزینه های زندگی در شهرها و ناطق مختلف تفاوت دارد، مثلا در استکهلم هزینه زندگی بیش از شهرهای کوچک تر و مناطق غیر شهری است. به طور کلی رستوران ها  در سوئد خیلی ارزان قیمت نیستند، ولی برخی از مراکز غذایی ویژه دانشجویان تخفیف های خوبی ارائه می دهند. هزینه ناهار در یک رستوران دانشجویی بین 6 تا 8 دلار می تواند باشد و در یک رستوران عادی بین 7 تا 10 دلار. هزینه شام هم  بین 10 تا 18 دلار می تواند متغیر باشد.

معرفی کشورهای دنیا برای اقامت و تحصیل: انگلستان


چشمانی

که در رویاها

رو می گردانم از دیدنشان

در قلمرو رویایی مرگ

به چشم نمی آیند،

آنجا

چشم ها

آفتابی اند....

( تی . اس . الیوت )


نمی دونم اولین بار کجا بود که با واژه ی انگلیس آشنا شدم. خیلی محو و مبهم به خاطر دارم که عده ایی از مردم و اطرافیان از سیاست انگلیس می گفتند. یه دسته هم اون جمله معروف سریال دائی جان ناپلئون رو مدام تکرار می کردند که  "کار، کار انگلیس هاست " اما من با اشعار زیبا و دلنشین تی . اس . الیوت و موسیقی زیبای گروه پینک فلوید بود که فهمیدم انگلیسی ها کی هستند، حال اینکه این روزها سفر کردن به لندن، یا شهرهای دیگر انگلیس برای تحصیل یا زندگی بسیار زیاد شده است.

این کشور زیبا، پر از استعدادها و فرهنگ غنی و مشاهیر هنری، سیاسی، دارای مساحتی به وسعت  130/000 کیلومتر مربع و با جمعیتی بالغ بر 50 میلیون نفر می باشد.

پایتخت انگلیس شهر لندن است و در شمال غربی اروپا واقع شده است و جمعیت این شهر هفت و نیم میلیون نفر می باشد.

پول رایج در انگلیس که تمام معاملات تجاری از طریق آن صورت می گیرد "پوند" است و مذهب اکثر مردم انگلیس پروتستان می باشد. اگر از آن دسته از افرادی هستید که به باران در بسیاری از ساعات شبانه روز علاقه دارید لندن را انتخاب کنید. آسمان لندن همیشه ابری است و گاهی بادهایی از شهر عبور می کند. تقریباً 6 ماه از سال هوا سرد است. لندن یکی از گران ترین شهرهای دنیاست اما هزینه ی زندگی دانشجویی در انگلیس با توجه به شهر و محل زندگی و حتی سبک زندگی افراد متفاوت است.

هزینه ی زندگی در لندن از نظر سفارت انگلیس حدوداً ماهی هزار پوند در نظر گرفته شده است. اما این رقم فقط در لندن است. در خارج از لندن وضعیت به گونه ایی دیگر می باشد و رقمی را که به صورت تقریبی سفارت انگلیس برای شهرهای دیگر انگلیس در نظر گرفته  800 پوند ماهیانه می باشد.

اگر در منزلی (غیر از خوابگاه) زندگی کنید بایستی هزینه های آب و برق و گاز را نیز در نظر بگیرید که می تواند از 10 پوند در هفته بسته به فصول مختلف در سال باشد.

حال آنکه دور بودن محل زندگی از دانشگاه خود هزینه ایی مضاعف به همراه دارد و باید ماهی 12 پوند برای آن کنار بگذارید.

 


متوسط هزینه ی اقامت در لندن ( اجاره آپارتمان اشتراکی هر ماه )

·         به طور متوسط برای یک نفر در شرق لندن بین 390 _ 290 پوند

·         به طور متوسط برای یک نفر در غرب لندن بین 430 _ 280 پوند

·         به طور متوسط برای یک نفر در جنوب لندن بین 500_ 280 پوند

·         به طور متوسط برای یک نفر در شمال لندن بین 400 _ 300 پوند

·         به طور متوسط برای یک نفر در مرکز لندن بین 580 _ 450 پوند

از همه جای دنیا سالیانه، افراد زیادی برای تحصیل به انگلستان سفر می کنند. اما سوال پیش می آید که این افراد باید دارای یک  سری استانداردها و شرایط خاص باشند یا نه؟

افرادی که دیپلمه هستد یعنی 12 سال تحصیلی کامل را گذرانده اند می توانند مستقیماً برای دانشگاه اقدام نمایند. اما اگر داوطلب 11 سال تحصیلی بدون پیش دانشگاهی باشد از راه گذراندن یک دوره ی 9 ماهه Foundation  می تواند به دانشگاه های انگلستان راه یابد. حال آنکه این وضعیت در مورد افرادی که دانده ی مدرک کاردانی از دانشگاه های ایران هستند نیز کمی متفاوت است چرا که این افراد واجد شرایط می توانند با گذراندن دوره ی زبان انگلیسی و کسب نمره ی 6 از آزمون آیلتس و گذراندن دوره های کوتاه دو ماهه مدارک ( Diploma HND (Higher National را از سیستم آموزشی انگلستان دریافت کنند.

در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حدود 18 ماه پیش از زمانیکه برای شروع تحصیل در نظر دارید اقدام کنید، اما در مورد کارشناسی 15 ماه تا یک سال پیش از موعد مقرر برای دریافت پذیرش اقدام کنید.

اکثر دانشگاه های انگلیس نمره ی آزمون آیلتس را برای پذیرش داشنجو 5/6 و تافل را 550 در نظر گرفته اند.

هزینه ی تحصیل در انگلیس همانطور که برآورد کرده اند به صورت تقریبی بیشتر از 1075 پوند در سال می باشد.

حال آنکه شروع سال تحصیلی در مقطع کارشناسی و ارشد اول اکتبر ( دهم مهر ماه ) است. هر سال تحصیلی شامل سه ترم پاییزه، زمستانه و بهاره است. طول دوره ی کارشناسی در اکثر رشته ها سه سال و در بعضی موارد چهار سال است.

 

لیست بهترین دانشگاه های بریتانیا :

1)     کمبریج   (Cambridge)

2)     آکسفورد  (Oxford )

3)     کالج امپریال لندن  ( College Imperial )

4)     دانشگاه کالج لندن 

5)     ادینبورگ  (Edinburg)

6)     دانشگاه کالج کینگ  ( College King )

7)     منچستر  (Manchester )

8)     بریستول  ( Bristol )

9)     وارویک   ( Warwick )

10) گلاسکو  ( Glasgow )

11) مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی  ( LSE )

12) دانشگاه بیرمنگام  (Birmingham )

13) شفیلد  ( Sheffield )

14) دانشگاه ناتینگهام  ( Nottingham )

15) ساتهمتون  ( Southampton )

16) لیدز  (Lead )

17) دورهام  (Durham)

18) یورک  (York)

19) سیت آندروز   (Andrews  st)


      هر دانشجو در انگلیس این امکان را دارد که همزمان با تحصیل در طول ترم 80 ساعت کار کند. البته این در صورتی امکان پذیر می باشد که برای شخص یا موسسه ای کار کند اما قادر به تاسیس یک شرکت و یا کار مستقل نمی تواند باشد. البته دانشجویان باید مدارکی به سفارت نشان دهند که بدون کار هم قادر به تامین هزینه هایشان می باشند. 


        تهیه و تنظیم: غ. ساکی

معرفی کشورهای دنیا برای اقامت و تحصیل: استرالیا


سپیده دم نزدیک است

برادرهای تیره پوست

_ساکنان اولیه ی استرالیا_

دیگر

جایی برای بیگانه نیست

در پناه برادری

زودا !

مالکیت به تاراج رفته را

که دیر سالی است منتظرش هستید

به دست آورید ....

( اوجیرو نونوکال )


این شعر گویای حقایقی است که به تاراج رفتن سرزمینی را به تصویر کشیده، از درد و رنجی سخن به میان می آورد که پشت چهره آراسته و بزک شده ی کشوری مهاجرپذیر پنهان شده است.

شاید هنوزبازی ایران _ استرالیا و برد شیرین ایران و صعود به جام جهانی در خاطره همه ی ما ماندگار و زنده باشد و اینکه همیشه شنیدن نام کشور استرالیا در ایران همراه با انرژی و شادی و پیروزی همراه است. این بازی زیبا در شهری به نام ملبورن که یکی از بزرگترین و پر جمعیت ترین شهرهای  استرالیا می باشد برگزار شد. این شهر در جنوب شرقی کشور استرالیا واقع شده است.

نشانه های شگفت آوری در این شهر باعث شده تا ملبورن در مقاطع مختلف زمانی بهترین شهر دنیا برای زندگی شناخته شود.

علاوه بر ساختمان نمایشگاه سلطنتی که به جا مانده از هنر معماری ویکتوریایی که میراث جهانی است، ایستگاه خیابان فلیندرز، میدان کریکت ملبورن و شبکه گسترش یافته ی ترامواست که به دلیل گستردگی اش، در نیمکره ی جنوبی بزرگترین و در جهان سومین است.

استرالیا هم به عنوان بزرگترین جزیره در دنیا و کوچکترین قاره دارای خصوصیات ظاهری می باشد که برای گردشگران و مهاجران پر از جذابیت و زیبایی است؛

پایتخت کشور استرالیا شهر کانبراست و پایتخت ایالت ویکتوریا ملبورن می باشد. جمعیت کانبرا 8/5 میلیون نفر و مساحت آن  7/682/300 کیلومتر مربع است. 36/755  کیلومتر خط ساحلی دارد.

آب و هوای این کشور در شمال کشور 40 درصد استوایی و در بقیه نقاط آن معتدل می باشد. آسمان صاف و بارش کم باران از ویژگی های بارز این کشور می باشد.

از لحاظ سیاسی ساختاری ثابت، و حکومتی فدرال دارد، البته شامل سه سطح  فدرال، دولت ایالتی و دولتهای محلی است. پول رایج در این کشور دلار استرالیایی است و زبان رسمی آن انگلیسی می باشد. در این کشور نظارتی بر ارز وجود ندارد. برای افتتاح حساب در استرالیا نیاز به یک کد مالیاتی دارید که می توانید آن را از اداره ی محلی مالیات استرالیا تهیه کنید.

در اینجا هزینه ی زندگی در کشور استرالیا را به ایجاز بررسی می کنیم؛

هزینه های زندگی

هم خانه شدن با خانواده های استرالیایی همراه با خوراک روزانه 110 تا 270 دلار استرالیا در هفته به طور کلی هزینه زندگی در استرالیا در شهرهای مختلف، متفاوت است. به عنوان نمونه سیدنی دارای بالاترین هزینه های زندگی و آدلاید دارای کمترین می باشد.

هزینه های اجاره خانه

به صورت متوسط در هفته 190 تا 340 دلار می توان خانه اجاره کرد. البته به موفقیت خانه هم بستگی دارد و متغیر می باشد.

هزینه خوراک ها

به طور متوسط هزینه غذایی در یک هفته برای یک زوج بین 80 تا 120 دلار می باشد. در استرالیا فروشگاه های زنجیره ایی بسیاری وجود دارد مانند Woolworth و coles که می توانید با قیمت مناسب اجناس خود را خریداری نمایید.

هزینه وسیله نقلیه

به طور متوسط هزینه بلیط اتوبوس و قطار شهری بین یک دلار و بیست سنت تا 3 دلار متغیر است. هزینه ی سرویس ماشین، هزینه ی بیمه و هزینه ی رجیستر کردن نیز وجود دارد که هر یال بایستی پرداخت شوند. به طور متوسط یک ماشین برای شما بین 50 تا 80 دلار در هفته هزینه دارد.

هزینه آب ، برق، گاز، تلفن

هزینه آب بسیار پایین است. معمولا هزینه ها هر دوماه یکبار به صورت قبض ارسال می شود. به طور متوسط در ماه 60 تا 90 دلار هزینه برق دارید. سیستم تلفن دارای هزینه اجاره ماهیانه 30 دلار است و علاوه بر آن شما بایستی برای هر اتصال تلفن مبلغ 20 سنت بپردازید.

مسافرخانه ها و اقامت گاه ها برای توقف دانشجویان

80 الی 135 دلار استرالیا در هفته

هم اتاقی با دانشجویان دیگر

50 ال 160 دلار استرالیا در هفته

اجاره خانه و یا اتاق

70 الی 350 دلار استرالیا در هفته

خوابگاه دانشگاه

80 الی 250 دلار استرالیا در هفته

هزینه داشتن تلفن

ماهیانه 35 دلار است و هر تماس داخلی 15 سنت

هزینه داشتن گاز

معمولا شامل 150 دلار ودیعه است و سه ماه یکبار قبض آن را دریافت می کنید.

هزینه داشتن برق

معمولا شامل 200 دلار ودیعه است و سه ماه یکبار قبض آن را دریافت می کنید.

در کل هزینه سالیانه دانشجویی (مجردی) سالیانه 8000 دلار استرالیا می باشد. این مبلغ جدای از شهریه دانشگاه است و عملاً این هزینه ها متغیر هستند. دانشجویان متاهل باید سالانه 7000 دلار به ازای همسر و 4000 دلار به ازای هر یک از فرزندان خود به این مبلغ اضافه نمایند.

به صورت عومی مختصری از هزینه های زندگی در استرالیا را بررسی کردیم حال شرحی از دانشگاه های معتبر استرالیا را به شما معرفی می کنیم:

دانشگاه های استرالیا جزو بهترین دانشگاه ها می باشند. بعضی از دوره ها به صورت مجازی و نیمه وقت نیز میسر است.

رتبه دانشگاه های استرالیا بر اساس رده بندی QS در سطح ملی و جهانی به صورت جدول ذیل می باشد.

 

دانشگاه

رتبه ملی

رتبه جهانی

دانشگاه ملی استرالیا

1

20

دانشگاه سیدنی

2

37

دانشگاه ملبورن

3

38

دانشگاه کویترلند

4

43

دانشگاه نیوسوث ویلز

5

46

دانشگاه موناش

6

61

دانشگاه وسترن استرالیا

7

88

دانشگاه ادلاید

8

103

 

و بر اساس رده بندی تایمز

دانشگاه

رتبه ملی

رتبه جهانی

دانشگاه ملبورن

1

36

دانشگاه ملی استرالیا

2

43

دانشگاه سیدنی

3

71

دانشگاه ادلاید

4

73

دانشگاه کویترلند

5

81

دانشگاه نیوسوث ویلز

6

152

دانشگاه موناش

7

188

 

ائتلاف گروه های هشت استرالیا

هشت دانشگاه در استرالیا، ائتلافی به نام دانشگاه های گرو را تشکیل داده اند. این ائتلاف اولین بار در سال 1994 تشکیل شده است.

1)      دانشگاه ملی استرالیا

2)      دانشگاه سیدنی

3)      دانشگاه ملبورن

4)      دانشگاه مانش

5)      دانشگاه نیوسوث ویلز

6)      دانشگاه کویترلند

7)      دانشگاه وسترن استرالیا

8)      دانشگاه ادلاید

حال که با اسامی دانشگاه های معتبر استرالیا آشنا شدیم سوال پیش می آید که چه مدارکی و در چه سطحی برای پذیرش دانشگاه های استرالیا نیاز است؟

نمره ی آیلتس برای پذیرش گرفتن در این دانشگاه ها کسب نمره ی 6.5 تا 7 می باشد. البته مدرک زبان انگلیسی شاید برای درخواست ویزای دانشجویی استرالیا اجباری است اما برای متقاضیان دوره ی زبان، دبیرستان و مقاطع تحقیقاتی از ارائه مدارک به سفارت معاف هستند.

هزینه های تحصیلی در استرالیا را مورد به مورد شرح می دهیم تا شما بر اساس علاقه، استعداد در برآورد هزینه های اقتصادی تان یکی از آنها را انتخاب کنید.

هزینه های تحصیلی

·         مدارس دولتی بین 5000 تا 18000 دلار در سال

·         مدارس خصوصی بین 17000 تا 60000 دلار در سال

·         پیش دانشگاهی( طول دوره یک سال تا دو سال) 14000 تا 30000 دلار در سال

·         دانشگاه( غیر پزشکی ) شامل کارشناسی(طول دوره از 3 تا 5 سال)، کارشناسی ارشد(طول دوره از 1 تا 3 سال)، و دکتری (طول دوره از3 تا 5 سال) و غیره بین 14000 تا 35000 دلار در سال

·         دانشگاه پزشکی شامل دوره عمومی و دندان پزشکی( طول دوره از 4 تا 7 سال) بین 35000 تا 60000 دلار در سال

·         دوره های زبان از 300 دلار در هفته

دانشجویان می توانند تا 20 ساعت در هفته و به صورت نامحدود در تعطیلات کار دانشجویی داشته باشند.

·         مدارس از 7800 دلار به بالا

·         کلاس های آموزش زبان انگلیسی حدود هفته ایی 300 دلار

·         آموزش های فنی و حرفه ایی 4000 تا 22000 دلار

·         دوره های لیسانس 15000 تا 33000 دلار

·         دوره های فوق لیسانس 20000 تا 37000 دلار

·         دوره های دکترا 14000 تا 37000 دلار

فهرست فوق رشته های پر هزینه ایی مانند پزشکی و دامپزشکی را شامل نمی شود.

همه ی انسان های در هر حال و هوایی که باشند، زمانی می رسد خسته از زندگی ماشینی و روزمرگی کسالت بار و کشنده اش که دیگر جایی برای نفس کشیدن باقی نمانده ناخودگاه رو به طبیعت آورده و لحظه هایی را به دور از همه چیز در محیط هایی زیبا سپری می کنند.

چند مورد از این مکان های زیبا و حیرت آور در این کشور را به شما معرفی می کنیم:

چشمه های آلیس، پل بندرگاه، برج سیدنی، باغ یخی، آکواریوم سیدنی، مرکز خرید وست فیلا، صخره های مرجانی و ....

استرالیا به عنوان یکی از گران ترین کشورها برای انتخاب مهاجرت و تحصیل می باشد.


تهیه و تنظیم: غ. ساکی