همه چیز در مورد مهاجرت و تحصیل در خارج از کشور

همه چیز در مورد مهاجرت و تحصیل در خارج از کشور

در این وبلاگ قصد داریم مطالبی مفید و کاربردی برای آن دسته از کسانی که قصد مهاجرت ادامه تحصیل در خارج از ایران را دارند، ارائه کنیم
همه چیز در مورد مهاجرت و تحصیل در خارج از کشور

همه چیز در مورد مهاجرت و تحصیل در خارج از کشور

در این وبلاگ قصد داریم مطالبی مفید و کاربردی برای آن دسته از کسانی که قصد مهاجرت ادامه تحصیل در خارج از ایران را دارند، ارائه کنیم

معرفی کشورهای دنیا برای اقامت و تحصیل: انگلستان


چشمانی

که در رویاها

رو می گردانم از دیدنشان

در قلمرو رویایی مرگ

به چشم نمی آیند،

آنجا

چشم ها

آفتابی اند....

( تی . اس . الیوت )


نمی دونم اولین بار کجا بود که با واژه ی انگلیس آشنا شدم. خیلی محو و مبهم به خاطر دارم که عده ایی از مردم و اطرافیان از سیاست انگلیس می گفتند. یه دسته هم اون جمله معروف سریال دائی جان ناپلئون رو مدام تکرار می کردند که  "کار، کار انگلیس هاست " اما من با اشعار زیبا و دلنشین تی . اس . الیوت و موسیقی زیبای گروه پینک فلوید بود که فهمیدم انگلیسی ها کی هستند، حال اینکه این روزها سفر کردن به لندن، یا شهرهای دیگر انگلیس برای تحصیل یا زندگی بسیار زیاد شده است.

این کشور زیبا، پر از استعدادها و فرهنگ غنی و مشاهیر هنری، سیاسی، دارای مساحتی به وسعت  130/000 کیلومتر مربع و با جمعیتی بالغ بر 50 میلیون نفر می باشد.

پایتخت انگلیس شهر لندن است و در شمال غربی اروپا واقع شده است و جمعیت این شهر هفت و نیم میلیون نفر می باشد.

پول رایج در انگلیس که تمام معاملات تجاری از طریق آن صورت می گیرد "پوند" است و مذهب اکثر مردم انگلیس پروتستان می باشد. اگر از آن دسته از افرادی هستید که به باران در بسیاری از ساعات شبانه روز علاقه دارید لندن را انتخاب کنید. آسمان لندن همیشه ابری است و گاهی بادهایی از شهر عبور می کند. تقریباً 6 ماه از سال هوا سرد است. لندن یکی از گران ترین شهرهای دنیاست اما هزینه ی زندگی دانشجویی در انگلیس با توجه به شهر و محل زندگی و حتی سبک زندگی افراد متفاوت است.

هزینه ی زندگی در لندن از نظر سفارت انگلیس حدوداً ماهی هزار پوند در نظر گرفته شده است. اما این رقم فقط در لندن است. در خارج از لندن وضعیت به گونه ایی دیگر می باشد و رقمی را که به صورت تقریبی سفارت انگلیس برای شهرهای دیگر انگلیس در نظر گرفته  800 پوند ماهیانه می باشد.

اگر در منزلی (غیر از خوابگاه) زندگی کنید بایستی هزینه های آب و برق و گاز را نیز در نظر بگیرید که می تواند از 10 پوند در هفته بسته به فصول مختلف در سال باشد.

حال آنکه دور بودن محل زندگی از دانشگاه خود هزینه ایی مضاعف به همراه دارد و باید ماهی 12 پوند برای آن کنار بگذارید.

 


متوسط هزینه ی اقامت در لندن ( اجاره آپارتمان اشتراکی هر ماه )

·         به طور متوسط برای یک نفر در شرق لندن بین 390 _ 290 پوند

·         به طور متوسط برای یک نفر در غرب لندن بین 430 _ 280 پوند

·         به طور متوسط برای یک نفر در جنوب لندن بین 500_ 280 پوند

·         به طور متوسط برای یک نفر در شمال لندن بین 400 _ 300 پوند

·         به طور متوسط برای یک نفر در مرکز لندن بین 580 _ 450 پوند

از همه جای دنیا سالیانه، افراد زیادی برای تحصیل به انگلستان سفر می کنند. اما سوال پیش می آید که این افراد باید دارای یک  سری استانداردها و شرایط خاص باشند یا نه؟

افرادی که دیپلمه هستد یعنی 12 سال تحصیلی کامل را گذرانده اند می توانند مستقیماً برای دانشگاه اقدام نمایند. اما اگر داوطلب 11 سال تحصیلی بدون پیش دانشگاهی باشد از راه گذراندن یک دوره ی 9 ماهه Foundation  می تواند به دانشگاه های انگلستان راه یابد. حال آنکه این وضعیت در مورد افرادی که دانده ی مدرک کاردانی از دانشگاه های ایران هستند نیز کمی متفاوت است چرا که این افراد واجد شرایط می توانند با گذراندن دوره ی زبان انگلیسی و کسب نمره ی 6 از آزمون آیلتس و گذراندن دوره های کوتاه دو ماهه مدارک ( Diploma HND (Higher National را از سیستم آموزشی انگلستان دریافت کنند.

در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حدود 18 ماه پیش از زمانیکه برای شروع تحصیل در نظر دارید اقدام کنید، اما در مورد کارشناسی 15 ماه تا یک سال پیش از موعد مقرر برای دریافت پذیرش اقدام کنید.

اکثر دانشگاه های انگلیس نمره ی آزمون آیلتس را برای پذیرش داشنجو 5/6 و تافل را 550 در نظر گرفته اند.

هزینه ی تحصیل در انگلیس همانطور که برآورد کرده اند به صورت تقریبی بیشتر از 1075 پوند در سال می باشد.

حال آنکه شروع سال تحصیلی در مقطع کارشناسی و ارشد اول اکتبر ( دهم مهر ماه ) است. هر سال تحصیلی شامل سه ترم پاییزه، زمستانه و بهاره است. طول دوره ی کارشناسی در اکثر رشته ها سه سال و در بعضی موارد چهار سال است.

 

لیست بهترین دانشگاه های بریتانیا :

1)     کمبریج   (Cambridge)

2)     آکسفورد  (Oxford )

3)     کالج امپریال لندن  ( College Imperial )

4)     دانشگاه کالج لندن 

5)     ادینبورگ  (Edinburg)

6)     دانشگاه کالج کینگ  ( College King )

7)     منچستر  (Manchester )

8)     بریستول  ( Bristol )

9)     وارویک   ( Warwick )

10) گلاسکو  ( Glasgow )

11) مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی  ( LSE )

12) دانشگاه بیرمنگام  (Birmingham )

13) شفیلد  ( Sheffield )

14) دانشگاه ناتینگهام  ( Nottingham )

15) ساتهمتون  ( Southampton )

16) لیدز  (Lead )

17) دورهام  (Durham)

18) یورک  (York)

19) سیت آندروز   (Andrews  st)


      هر دانشجو در انگلیس این امکان را دارد که همزمان با تحصیل در طول ترم 80 ساعت کار کند. البته این در صورتی امکان پذیر می باشد که برای شخص یا موسسه ای کار کند اما قادر به تاسیس یک شرکت و یا کار مستقل نمی تواند باشد. البته دانشجویان باید مدارکی به سفارت نشان دهند که بدون کار هم قادر به تامین هزینه هایشان می باشند. 


        تهیه و تنظیم: غ. ساکی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.