همه چیز در مورد مهاجرت و تحصیل در خارج از کشور

همه چیز در مورد مهاجرت و تحصیل در خارج از کشور

در این وبلاگ قصد داریم مطالبی مفید و کاربردی برای آن دسته از کسانی که قصد مهاجرت ادامه تحصیل در خارج از ایران را دارند، ارائه کنیم
همه چیز در مورد مهاجرت و تحصیل در خارج از کشور

همه چیز در مورد مهاجرت و تحصیل در خارج از کشور

در این وبلاگ قصد داریم مطالبی مفید و کاربردی برای آن دسته از کسانی که قصد مهاجرت ادامه تحصیل در خارج از ایران را دارند، ارائه کنیم

معرفی کشورهای دنیا برای اقامت و تحصیل: نیوزیلند


نیوزیلند  کشوری است در فاصله 2000 کیلومتری جنوب شرقی استرالیا و از دو جزیره اصلی و تعدادی جزیره کوچکتر تشکیل شده است که به دلیل پراندگی، تنوع آب و هوایی از استوایی تا قطبی دارد. دریای میان این دو کشور به دریای تاسمان معروف است. نزدیکترین همسایگان این کشور از شمال جزایر تونگا، فیجی، نیوکالدونیا هستند.این کشور از دو جزیره اصلی شمالی و جنوبی تشکیل می شود که توسط تنگه کوک از هم جدا می شوند. جزیره شمالی  مساحتی حدود 115000 کیلومتر مربع  دارد که طول آن حدود 829 کیلومتر است و در بخش های جنوبی و مرکزی آن چشمه های آب داغ و آبفشان های آتشفشانی زیبایی را در خود جای داده است. جزیره جنوبی مساحتی حدود 151000 کیلومتر مربع دارد که رشته کوه های آلپ جنوبی در ساحل غربی آن قرار گرفته است. قله کوک با ارتفاع 3754 متر بلندترین نقطه نیوزلند است. دیگر جزایر مسکونی نیوزلند عبارتند از: جزیره استوارت، چاتام و Great Barrier. از جمله جزایر غیر مسکونی نیوزیلند می توان به جزایر اکلند (606 کیلومتر مربع)، جزایر کمپبل (114 کیلومتر مربع) و جزایر آنتیپود (62 کیلومتر مربع) اشاره کرد.


نقشه نیوزیلند (برای مشاهده تصویر بزرگتر روی عکس کلیک کنید)

 

بر اساس آمار، تا ژوئن 2014، جمعیت نیوزیلند 4/570/000 نفر بوده است. غالب مناطق این کشور از نوع شهری است. حدود 72 درصد جمعیت در 16 منطقه شهری این کشور زندگی می کنند. 4 شهر اصلی نیوزیلند عبارتند از: آوکلند (جمعیت 1/431/000)، ولینگتون که پایتخت کشور هم می باشد (با جمعیت 393/000)، کرایستچرچ (بزرگترین شهر جزیره جنوبی با جمعیت 362/000 نفر) و همیلتون (با جمعیت 110/000). به غیر از کرایستچرچ، 3 شهر دیگر در جزیره شمالی واقع شده اند و در مجموع این 4 شهر حدود 53 درصد جمعیت نیوزیلند را در خود جای داده اند. اکثر شهرهای نیوزلند از استانداردهای بسیار بالای شهری بهره می برند، مثلا در سال 2010، اوکلند در رتبه چهارم و ولینگتون در رتبه دوازدهم زیست پذیرترین شهر های جهان قرار داشته اند.

نیوزیلند یک حکومت مشروطه سلطنتی و دارای یک دمکراسی پارلمانی است. در انتخابات سراسری که هر سه سال یک‌بار برگزار می‌شود، صد و بیست نماینده پارلمان این کشور انتخاب می‌شوند.

نیوزیلند در زمره کشورهای توسعه‌یافته و متمول قرار می‌گیرد و در سال ۲۰۱۳ هفتمین کشور دنیا از نظر شاخص توسعه انسانی بوده است. اما اقتصاد آن بسیار متکی به صادرات محصولات کشاورزی و دامپروری است..

در سال ۲۰۰۹ لبنیات حدود ۲۱ درصد، پشم ۶٫۳ درصد، میوه ۳٫۵ درصد، ماهی ۳٫۳ درصد و دیگر محصولات کشاورزی و دامپروری از جمله شراب و گوشت ۱۳٫۲ درصد کالاهای صادراتی نیوزیلند را تشکیل می‌داده‌اند. در اواخر قرن نوزدهم پشم مهمترین کالای تولیدی نیوزیلندی‌ها بود و صنایعی چون صید نهنگ و فک، تولید الوار، تولید کتان، و استخراج طلا نیز در دوره‌های مختلف در اقتصاد نیوزیلند اهمیت داشتند. نوسانات قیمتی در بازارهای جهانی باعث کاهش تولید محصولاتی چون پشم و جایگزینی آن با محصولاتی چون لبنیات و شراب شده‌ است. توریسم نیز در سال‌های اخیر اهمیت بیشتری در اقتصاد کشور پیدا کرده‌ است. واحد رسمی پول کشور هم دلار نیوزیلند می باشد.

99 درصد بزرگسالان نیوزیلندی باسواد هستند. البته ۲۲٪ آن‌ها از تحصیلات رسمی برخوردار نیستند. بیش از ۱۸٪ مردم نیز مدرک دانشگاهی دارند.

نیوزیلند از نظر سیستم آموزشی یکی از کشورهای برتر دنیا محسوب می شود. این کشور 8 دانشگاه بزرگ و چندین موسسه علمی تحقیقاتی دارد. آخرین رتبه بندی دانشگاه های این کشور بر اساس رتبه بندی QS عبارت است از:


شهر

دانشگاه

رتبه

اوکلند

The University of Auckland

92

داندین

University of Otago

159

کرایستچرچ

University of Canterbury

242

ولینگتون

Victoria University of Wellington

275

پالمرستون

Massey University

346

همیلتون

University of Waikato

401-410

کرایستچرچ

Lincoln University

411-420

اوکلند

Auckland University of Technology (AUT)

501-550

 

دانشگاه های نیوزیلند در 31 رشته تحصیلی، جزو صد دانشگاه برتر دنیا هستند. بر اساس آمار سازمان OECD  (سازمان همکاری اقتصادی و توسعه) در سال 2013، نیوزیلند نخستین کشور دنیا از نظر کیفیت سیستم آموزشی می باشد.

در سیستم آموزشی نیوزیلند، دوره کارشناسی به طور متوسط 3 سال، کارشناسی ارشد 2 سال و دکترا 3 سال زمان نیاز دارد.

 

هزینه های زندگی در نیوزیلند نسبتا بالاست، اما با توجه به بالا بودن میزان متوسط حقوق و یا در صورت دریافت هزینه یا کمک هزینه تحصیلی از دانشگاه محل تحصیل، می توان به راحتی در این کشور زندگی کرد. هزینه های زیر در صورت اقامت در یک سوییت دانشجویی در نظر گرفته شده است.

برای دوره دکترا، متوسط هزینه برای یک زندگی نسبتا ساده در این کشور عبارت است از (هزینه ها به دلار آمریکا تبدیل شده است):


هزینه 1 سال (دلار آمریکا)

هزینه 1 هفته

نوع هزینه

6973

-

شهریه دانشگاه برای یک سال

7754

180

محل اقامت

2640

80

مواد غذایی

1320

40

اقلام خرد مورد نیاز

462

-

بیمه

1188

36

حمل و نقل

1650

50

تفریح و سرگرمی

825

-

کتاب و لوازم تحریر

15839

318

جمع هزینه ها به جز شهریه دانشگاه

22812

-

جمع کل هزینه ها 

 

لازم به ذکر هست هزینه های بالا برای دانشگاه ویکتوریا در ولینگتون و برای زندگی در این شهر محاسبه شده است، ولی تخمین خوبی برای هزینه های تحصیل و زندگی در کل نیوزیلند می باشد.

برای دیدن هزینه های مربوط به سایر مقاطع و گرایش های تحصیلی در نیوزیلند اینجا را ببینید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.