همه چیز در مورد مهاجرت و تحصیل در خارج از کشور

همه چیز در مورد مهاجرت و تحصیل در خارج از کشور

در این وبلاگ قصد داریم مطالبی مفید و کاربردی برای آن دسته از کسانی که قصد مهاجرت ادامه تحصیل در خارج از ایران را دارند، ارائه کنیم
همه چیز در مورد مهاجرت و تحصیل در خارج از کشور

همه چیز در مورد مهاجرت و تحصیل در خارج از کشور

در این وبلاگ قصد داریم مطالبی مفید و کاربردی برای آن دسته از کسانی که قصد مهاجرت ادامه تحصیل در خارج از ایران را دارند، ارائه کنیم

معرفی کشورهای دنیا برای اقامت و تحصیل: نروژ


یکی دیگر از کشورهای شبه جزیره اسکاندیناوی در شمال اروپا، نروژ می باشد. از نظر نقشه جغرافیایی نروژ کشوری نسبتا کشیده شده از جنوب به شمال می باشد. بخش های جنوبی کشور غالبا پوشیده شده از جنگل است و مناطق شمالی و غربی غالبا پوشیده از برف و یخچال های طبیعی زیبا می باشد. اما این طبیعت وحشی به هیچ عنوان به این معنا نیست که نروژ از بقیه کشورها دور افتاده و یا توسعه نیافته است. از نظر ضریب نفوذ تلفن همراه و اینترنت، نروژ جزو برترین کشورهای دنیاست.

شهرهای اصلی نروژ غالبا در مناطق ساحلی آن قرار گرفته اند و پایتخت آن، اسلو با جمعیت تقریبی 530000 نفر می باشد. پس از استقلال نروژ از پادشاهی سوئد در سال 1905، همواره انتخابات دموکراتیک در این کشور برگزار شده است.

نروژ یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت و گاز و دنیا می باشد و شرکت های نروژی در زمینه اکتشاف منابع هیدروکربنی به خصوص در آبهای عمیق جزو برترین ها در دنیا هستند. از جمله اقلام صادراتی دیگر نروژ عبارتند از: ماهی، کاغذ و محصولات کاغذی و مصحولات مرتبط با صنایع فلزی. همچنین توریسم یکی از مهمترین صنایع نروژ می باشد.

نروژ ۳۸۵٬۲۵۲ کیلومتر مربع وسعت دارد، طول خط ساحلی آن بیش از 25000 کیلومتر می باشد و جمعیت آن بالغ بر ۵٬۱۰۹٬۰۵۹ نفر می‌باشد.


نقشه نروژ. برای دیدن تصویر بزرگ تر روی عکس کلیک کنید


بزرگترین و مهمترین شهرهای نروژ عبارتند از اسلو، برگن، استاوانگر/ساندنس، تراندهایم و کریستیانسند.

قسمت اعظم نروژ را ارتفاعاتی از سنگ سخت تشکیل می‌دهد. در شمال اقیانوس منجمد شمالی با آب و هوای سرد در مناطق شمالی و نسبتاً سرد در مناطق مرکزی و آب و هوای معتدل در مناطق جنوبی. میانگین دما از ۴ درجه زیر صفر در دی ماه تا ۱۷ درجه سانتی گراد بالای صفر در خرداد، نوسان دارد و میزان بارش سالانه در همین منطقه، ۱۹۶ سانتی‌متر است. در بیشتر مناطق شمالی نروژ معمولاً شش ماه شب است و شش ماه روز است. اکثر مناطق شمالی نروژ معمولاً ۹ ماه در سال بارش برف و باران را به همراه دارد.

 

 

این کشور دارای ذخایر بزرگ نفت خام، گاز طبیعی، معدن و آب شیرین می‌باشد. صنایع پتروشیمی یک چهارم از تولید ناخالص داخلی نروژ را تشکیل می‌دهد. بر پایه فهرست بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول نروژ چهارمین کشور دنیا از نظر درآمد سرانه می‌باشد. نروژ به نسبت جمعیت بزرگترین تولیدکننده غیر خاورمیانه‌ای نفت و گاز طبیعی جهان است. بین سال‌های ۲۰۰۱ تا 2006 و ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ نروژ در صدر فهرست شاخص توسعه انسانی و همچنین در پنج سال گذشته در صدر فهرست شاخص رفاه لگتوم قرار داشته است. حکومت نروژ از نوع پادشاهی مشروطه بوده و هم‌اینک شاه هارالد پنجم پادشاه نروژ است. نروژ جزء اتحادیه اروپا نیست و مردم این کشور در همه‌پرسی‌های انجام شده عضویت در این اتحادیه را رد کرده‌اند. واحد پول نروژ، کرون با واحد جزء (اوره)(به نروژی: øre) نام دارد.

 

براساس نتایج پژوهشی که در سال ۲۰۱۲ میلادی، دانشگاه کلمبیا در نیویورک انجام داد، نروژ از جمله کشورهایی است که راضی‌ترین شهروندان را دارد.

تقسیمات اداری در نروژ در دو سطح شهرستان و شهرداری می‌باشد. مردمان سامی به وسیله پارلمان سامی و قانون فینمارک دارای مقدار معین خودمختاری در قلمروهای سنتی‌شان هستند. این کشور دارای روابط نزدیک با اتحادیه اروپا (با وجود شکست دو همه‌پرسی پیوستن نروژ به اتحادیه اروپا) و ایالات متحده آمریکا می‌باشد. نروژ یکی از اعضای بنیانگذار سازمان ملل متحد، ناتو، شورای اروپا، پیمان‌نامه جنوبگان، شورای نوردیک، منطقه اقتصادی اروپا، سازمان تجارت جهانی، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه و همچنین بخشی از منطقه شنگن می‌باشد.

 

بر اساس رتبه بندی موسسه QS، 4 دانشگاه برتر نروژ عبارتند از: دانشگاه اسلو (رتبه 89 جهان)، دانشگاه برگن (رتبه 151 جهان)، دانشگاه علم و صنعت نروژ (رتبه 246 در جهان) و دانشگاه ترومسو (رتبه 306 جهان).


20 دانشگاه برتر نروژ عبارتند از:



هزینه های متوسط برای یک زندگی دانشجویی ساده در سوئد برای یک ماه عبارت است از:

هزینه (دلار آمریکا)

هزینه (کرون نروژ)

نوع هزینه

1879

15000

محل اقامت

1879

15000

خوراک و غذا

626

5000

کتاب و سایر تجهیزات

375

3000

حمل و نقل

1503

12000

سایر هزینه ها


برای دیدن ریز هزینه ها می توانید اینجا را ببینید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.