همه چیز در مورد مهاجرت و تحصیل در خارج از کشور

همه چیز در مورد مهاجرت و تحصیل در خارج از کشور

در این وبلاگ قصد داریم مطالبی مفید و کاربردی برای آن دسته از کسانی که قصد مهاجرت ادامه تحصیل در خارج از ایران را دارند، ارائه کنیم
همه چیز در مورد مهاجرت و تحصیل در خارج از کشور

همه چیز در مورد مهاجرت و تحصیل در خارج از کشور

در این وبلاگ قصد داریم مطالبی مفید و کاربردی برای آن دسته از کسانی که قصد مهاجرت ادامه تحصیل در خارج از ایران را دارند، ارائه کنیم

تحصیل در ایتالیا


ایتالیا، کشوری در جنوب اروپا، با جمعیت  6 میلیون نفر و مساحت  301,338کیلومتر مربع می باشد که به عنوان چهارمین کشور پرجمعیت و همچنین چهارمین اقتصاد بزرگ حوزه ی یورو مطرح می باشد. منطقه کنونی ایتالیا به عنوان قلب امپراطوری روم بود که شاید بتوان تمدن کنونی غرب را میراث بزرگ آن دانست. ایتالیا با مکان های تاریخی بسیار زیبا یکی از تاریخی ترین و زیباترین کشورهای جهان از نظر وجود آثار متعدد تاریخی محسوب می شود. برخی از بزرگترین شهرهای ایتالیا عبارتند از: رم که پایتخت ایتالیا هم هست، میلان، ناپل، تورین، پالرمو، ژنوا، بولونیا و فلورانس.

ایتالیا کشوری است با طبیعتی زیبا و متنوع، از کوهستان های سرد آلپ در شمال تا آب و  هوا و سواحل مدیترانه ای مشهور آن. ایتالیا کشوری است با فرهنگ غنی و کهن، تنوع غذایی و رسوم مختلف. از مشهورترین افراد ایتالیایی می توان به کریتوف کلمب، لئوناردو داوینچی، مارکوپولو، الکساندر ولتا، و گالیله اشاره کرد. از برندهای مشهور ایتالیایی هم می توان به  گوچی، بنتون، Armani، Versace و شرکت های اتومبیل سازی مشهور فراری، لامبورگینی و مازراتی اشره کرد. از لحاظ تنوع غذایی هم ایتالیا یکی از برترین کشورهای دنیا می باشد.

آموزش و آموزش عالی در کشور ایتالیا در سطح بسیار بالایی قرار دارد و همچنین از قدمت بسیار بالایی برخوردار است. به طوری که دانشگاه بالونی (Bologna)  که بهترین دانشگاه ایتالیا هم می باشد، عنوان قدیمی ترین دانشگاه دنیا را با قدمتی نزدیک به 1000 سال دارد. اسم این دانشگاه همچنین برای توافقی در میان کشورهای حوزه یورو به کار می رود (Bologna process) که کشورهای این اتحادیه را موظف به ارتقای سطح دانشگاه های خود می کند. اکثر دوره ها در دانشگاه های مطرح ایتالیا به زبان انگلیسی ارائه می شود، ولی برای اینکه بتوانید از زندگی در ایتالیا نهایت استفاده و لذت را ببرید بهتر است زبان ایتالیایی را هم تا حدی فرا گیرید.

ایتالیا 89 دانشگاه و موسسه آموزشی  آموزشی دارد که که به به صورت موسسات دولتی و یا خصوصی فعالیت می کنند.

در رتبه بندی موسسه QS، 15 دانشگاه ایتالیایی در میان 500 دانشگاه برتر دنیا قرار می گیرند و دانشگاه بالونی با رتبه جهانی 182 بهترین دانشگاه ایتالیا می باشد.


182

Alma Mater Studiorum - University of Bologna

202

Sapienza University of Rome

229

Politecnico di Milano

238

University of Milan

245

University of Pisa

262

Università di Padova

305

Università degli Studi di Roma - Tor Vergata

345

University of Naples - Federico Ii

352

University of Florence

365

Politecnico di Torino

371

Università degli Studi di Pavia

377

Università Cattolica del Sacro Cuore

394

University of Turin

411-420

University of Trento

471-480

University of Siena

501-550

University of Milano-Bicocca

551-600

University of Genoa

551-600

Perugia University

601-650

University of Modena and Reggio Emilia

601-650

University of Trieste

651-700

University of Brescia

701+

Università  Ca' Foscari Venezia

701+

Catania University

701+

Università degli Studi Roma Tre

701+

University of Bari (UNIBA)

701+

Verona University

 

شهریه داشگاه ها در ایتالیا کاملا متغیر است، اما به طور کلی می توان گفت که هزینه تحصیل در دانشگاه های ایتالیا کمتر از دانشگاه های اروپای غربی یا آمریکایی است. این امر سبب شده که ایتالیا به عنوان یکی از مقاصد محبوب برای ادامه احصیل انتخاب شود. در حال حاضر حدود 32000 دانشجوی خارجی در ایتالیا مشغول تحصیل هستند. بسته به نوع دانشگاه، ممکن است ارائه یک مدرک رسمی زبان انگلیسی مانند آیلتس یا تافل برای تحصیل در دانشگاه های ایتالیا لازم باشد.

اکثر دانشگاه های ایتالیا دارای خوابگاه اختصاصی نمی باشند، ولی معمولا تسهیلاتی ارائه می دهند که به دانشجویان امکان تهیه محل اقامت با قیمت های پایین تر و یا تخفیف های دانشجویی  را می دهد.

 

هزینه زندگی در ایتالیا هم بسته به شهر محل زندگی می تواند متغیر باشد. برای دیدن تخمینی از ریز هزینه های زندگی در ایتالیا با قابلیت انتخاب یک شهر مورد نظر، اینجا را ببینید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.